Blog Baltic Cliff

Baltic Cliff Apartamenty

Niechorze, ul. ul. Klifowa 46
+48 91 506 56 00

www.balticcliff.pl

Sauny w Baltic Cliff

opublikowano 05 listopad 2015

Sauny w Baltic Cliff

Sauna parowa (tzw. łaźnia rzymska) to najbardziej tradycyjna i jednocześnie najpopularniejsza z wszystkich saun. Znana była już w starożytnym Rzymie. Temperatura w tego rodzaju pomieszczeniu wynosi ok 40 – 50°C przy bardzo wysokiej wilgotności sięgającej nawet 100%. Uzyskanie tak wysokiej wilgotności jest możliwe dzięki zastosowaniu specjalnego generatora pary. Niekiedy umieszczony jest w nim odpowiedni pojemnik na zioła lub olejki eteryczne, dzięki czemu otrzymujemy saunę parowo – ziołową, w której dzięki przechodzącej przez zioła czy olejki parze nasyca nimi całe powietrze w pomieszczeniu. Łaźnia parowa należy do kręgu kultury śródziemnomorskiej a jej wystrój jest wykonany z kamienia, ceramiki lub aktualnie ze wzmocnionego akrylu. Gorąca para wyjątkowo dobrze oddziałuje przy chorobach dróg oddechowych i dolegliwościach reumatycznych. Wilgotne ciepło kąpieli parowej dodatnio wpływa na wygląd skóry, poprawia w niej krążenie krwi, oczyszcza i ożywia.

Sauna fińska, zwana równocześnie suchą, to sauna, w której temperatura sięga 85-100 stopni Celsjusza a wilgotność jest nieduża. W saunie fińskiej piec nagrzewa powietrze do temperatury 80-100ºC. Gorące kamienie znajdujące się w piecu można polać wodą. Każdorazowe polanie rozgrzanych kamieni niesie ze sobą powstanie pary rozchodzącej się po całym wnętrzu. Kabina najczęściej ma 2-3 poziomy, na których im wyżej, tym bardziej podwyższona temperatura. Wynosi ona od 40-50°C na dolnej ławie do 100-110°C na najwyższej. Ściany wewnętrzne sauny zawsze wykonuje się z drewna, ponieważ jest to jedyny naturalny surowiec, który w dotyku nie wydaje się tak gorący w wysokich temperaturach. Piec jest elektryczny lub opalany drewnem. Wysoka temperatura sauny 85-100°C pobudza organizm do rozszerzania naczyń krwionośnych skóry i do silnych potów. Ciepło powoduje rozluźnienie mięśni i relaks psychiczny. Obowiązkowe chłodzenie ciała po wyjściu z sauny daje uczucie świeżości i podnosi odporność organizmu. Intensywne pocenie i schładzanie prowadzi do głębokiego oczyszczenia skóry.

Pobyt w saunie oczyszcza organizm z toksyn, poprawia krążenie i tworzy odporność na choroby.

Wszystkie rodzaje saun podnoszą metabolizm, powodują przyspieszenie spalania węglowodanów i lipidów. Krew w naczyniach krwionośnych znacznie szybciej płynie, dostarcza do narządów niezbędnych składników odżywczych, a przede wszystkim wydajniej transportuje krew. Sauna parowa jest wskazana na poprawienie odporności i ogólnego stanu zdrowia. Poprawia wydolność i krążenie krwi oraz oczyszcza organizm. Sauna parowa to dodatkowy zastrzyk energii.

Jedno wejście do sauny powinno trwać ok. 5-15 minut, a całkowity czas nie powinien przekraczać 30 minut dziennie, np. 2x15 minut. Sensowne jest korzystanie z sauny 2-3 razy w tygodniu.

Sauna jest wskazana przy:

  • przewlekłych chorobach, np.: napięcie mięśni grzbietu, reumatoidalne zapalenie stawów, zesztywniałe zapalenie stawów kręgosłupa,

  • nawracających chorobach pulmonologicznych: astma oskrzelowa, przewlekłe zapalenie oskrzeli.

Należy pamiętać, aby nie korzystać z sauny przy:

  • ostrym stanie reumatycznym,

  • infekcjach, przeziębieniu i grypie, gruźlicy, ostrym stanie astmatycznym,

  • niewydolności serca, krążenia, nadciśnieniu,

  • ostrych stanach zapalnych, wrzodach, guzach, chorobach wenerycznych, jaskrze.

Wskazania

Właściwości lecznicze regularnego korzystania z sauny zostały zauważone już przez pierwotnych jej użytkowników – finów. Już dwieście lat temu zauważono, że osoby korzystające z sauny są zdrowsze i mają znacznie lepszy nastrój. Sauna ma bowiem ogromny wpływ na poprawę zdrowia, urody i samopoczucia. Przez lekarzy jest wskazana w szczególności dla osób cierpiących na następujące schorzenia.

1)Choroby dróg oddechowych:
- chroniczne zapalenie zatok
- nieżyty oskrzeli
- astma oskrzelowa
- przewlekłe zapalenie oskrzeli
2)Choroby skóry:
- zmiany alergiczne
- trądzik
- świąd
- zaburzenia wydzielania sebum
3)Choroby układu trawienia:
- choroby wrzodowe
- zburzenia czynności żołądka, jelit i pęcherzyka żółciowego
4)Choroby po urazach ortopedycznych:
- stany pourazowe kości i stawów
- stany pourazowe mięśni, wiązadeł oraz torebek stawowych
- zwyrodnieniowe zmiany stawów
5)Choroby układu nerwowego:
- depresja
- nerwice
- zaburzenia snu
- anoreksja
6)Choroby kardiologiczne:
- nadciśnienie w stadium początkowym
- choroby naczyń obwodowych
- dusznica bolesna
- zawał serca

Jak korzystać z sauny parowej?

Kąpiel w saunie lub w łaźni powinna być zażywana na własną odpowiedzialność, po wcześniejszej wizycie u lekarza. O czym jeszcze pamiętać?

  • Nie powinno się dotykać żadnych rozgrzanych elementów w kabinie oraz manipulować przy instalacji elektrycznej.

  • Do sauny parowej nie należy iść na czczo lub po zbyt obfitym posiłku. Kąpiel w saunie powinno się zażywać po dwóch godzinach od obfitego posiłku.

  • Z sauny nie powinno się korzystać po wzmożonym wysiłku fizycznym.

  • Przed kąpielą nie wolno pić alkoholu.

  • Pacjent musi być w saunie bez ubrania.

  • Przed sauną warto oczyścić organizm, zmyć z siebie wszystkie kosmetyki oraz wziąć chłodny prysznic.

  • Do sauny należy wziąć ręcznik i klapki.

Podporządkuj się zasadom korzystania z sauny, a osiągniesz:

  • relaks psychiczny,

  • odprężenie ciała,

  • głębokie oczyszczenie porów skóry,

  • wydalanie z organizmu toksyn,

  • rozszerzenie naczyń krwionośnych,

  • wentylację płuc,

  • zwiększenie odporności organizmu.

Z pewnością, zanim zdecydujesz się na saunę parową, skontaktuj się ze swoim lekarzem, który oceni twój stan zdrowia. Warto pamiętać, iż po kąpieli należy uzupełnić płyny ustrojowe, których dużo straciło się w procesie wypacania.



@textColor
@lightBgColor
@midBgColor
@darkBgColor
@baseColor
@brandPrimary
@brandSuccess